کد خبر 408273
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

فدراسیون دوومیدانی از ۱۷ اسفندماه با استعفای داوری بدون سرپرست اداره می‌شود، این درحالی است که در فدراسیون اتومبیلرانی که فدراسیونی غیرالمپیکی است بلافاصله پس از برکناری رئیس فدراسیون، صیدانلو به عنوان سرپرست معرفی می‌شود

به گزارش مشرق، ماجرا مربوط به 17 اسفندماه 94 است که افشین داوری، رئیس فدراسیون دوومیدانی از سمت خود استعفا داد، اما از آن زمان تاکنون هنوز سرپرستی برای این فدراسیون انتخاب نشده است. این درحالی است که وزارت ورزش و جوانان چند روز گذشته بعد از برکناری رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری صیدانلو را به عنوان سرپرست انتخاب کرد تا امور این فدراسیون را به صورت موقت در دست گیرد.

فدراسیون و رشته‌ای که شاید کمترین اهمیت را در مقایسه با دوومیدانی که رشته‌ای پر مدال و المپیکی است دارد. رشته‌ای که خطر تعلیق هم آنرا تهدید نمی‌کند، اما مشخص نیست وزارت ورزش و جوانان براساس چه معیاری برای رشته اتومبیلرانی ارزش بیشتری قائل می‌شود و بلافاصله بعد از برکناری رئیسش سرپرست انتخاب می کند، اما دوومیدانی مظلوم واقع شده و بعد از گذشت حدود دو ماه سرپرست ندارد؟ وزارت ورزش به صورت موقت اداره امور فدراسیون را برعهده دبیر فدراسیون گذاشت، اما آیا وی می تواند حکمی را امضاء کند؟ آیا می‌تواند تصمیم های مهم فدراسیون را بگیرد؟.

رشته دوومیدانی در ایران کمترین اهمیت را برای مسئولان دارد اگرچه در مسابقات المپیک 2012 لندن با 10 ورزشکار شرکت کرد که در نوع خود قابل توجه بود و مدال خوش رنگ احسان حدادی به درخشش آن کمک کرد، اما فراموش نکنیم ایران از نظر تعداد دوومیدانی‌کار در همین مسابقات در جایگاه پنجاه و چهارم جهان قرار گرفت این به این معناست که نگاه جهانیان به رشته‌های پرمدال بسیار متفاوت است و به ورزشکاران و این رشته اهمیت می‌دهند.

در المپیک 2012 لندن تیم دوومیدانی ایران به همراه کشورهای جمهوری مولداوی و پورتوریکو رده پنجاه و چهارم را در میان 141 کشور حاضر در رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های المپیک در اختیار داشت. آمریکا در المپیک لندن با 124ورزشکار (61 زن و 63 مرد) در جایگاه نخست ایستاده و پس از آن، روسیه با 104 دوومیدانی کار(61 زن و 43 مرد) در رده دوم قرار دارد. اوکراین با 78 دوومیدانی کار ( 48 زن و 30 مرد) جایگاه سوم را قبضه کرده و کشورهای آلمان و بریتانیا مشترکا با 77 ورزشکار در جایگاه چهارم قرار گرفته اند.

ایران با وجود اعزام 10 ورزشکار به المپیک 2012 لندن هنوز فاصله زیادی با جهان دارد و مسئولان کشورمان به جای تغییر این رده بندی و کم کردن فاصله ایران با کشورهای موفق جهان خیلی بی تفاوت از این رشته پر مدال می گذرند آنهم در شرایطی که تا مسابقات المپیک 2016 برزیل حدود یک سال و چند ماه فاصله داریم.

تیم ملی دوومیدانی مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد که حدود یک ماه دیگر در چین برگزار می‌شود. بسیاری از ورزشکاران از جمله لیلا رجبی نیز تمرینات خود را برای شرکت در این مسابقات آغاز کرده اند، اما هنوز رکوردهای ورودی این مسابقات اعلام نشده است و ورزشکاران نمی‌دانند با ثبت چه رکوردی جواز حضور در این مسابقات را پیدا می‌کنند. مسابقات آغاز فصل نیز نزدیک است و هیچ کس تکلیف خود را نمی داند.

دبیر فدراسیون نامه‌های رئیس و حتی حکم‌ها را با اسم خودش امضا می کند که انتقاد برخی کارشناسان و هیات‌ها را در پی داشته است. سوال ما از وزارت ورزش و جوانان این است که افشین داوری که عملکرد ضعیفی را در این سه سال به نمایش گذاشت بر چه اساسی انتخاب شد؟ و چرا حال که استعفا داده است سرپرستی انتخاب نمی‌شود؟ رشته دو و میدانی از رشته اتومبیلرانی و موتورسواری اهمیت کمتری دارد؟

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس